דלג לתוכן

מה כדאי לדעת על טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי משמש לטיפול בבעיות רגשיות ובעיות נפשיות. הוא כרוך בעבודה של מטפל מיומן בטיפול אחד-על-אחד, בקבוצה, ועם האישה או הבעל (או בן הזוג). טיפול זה מאפשר לך להסתכל עמוק לתוך הבעיות והדאגות שלך, ולהתמודד עם הרגלים בעייתיים ומגוון רחב של הפרעות נפשיות, כגון דיכאון. הטיפול נעשה לרוב באמצעות דיבור, אבל לפעמים ניתן להשתמש גם בשיטות אחרות - למשל, אמנות, מוסיקה, דרמה ותנועה.

הטיפול עשוי לעזור לך לדבר על הרגשות שיש לך כלפי עצמך וכלפי אנשים אחרים, במיוחד משפחה ואנשים קרובים אליך. במקרים מסוימים, מוצעים פגישות טיפוליות משותפות לזוגות או למשפחות.

תוכל לפגוש את המטפל שלך באופן קבוע, בדרך כלל פעם בשבוע, במשך כמה חודשים, ולפעמים אפילו שנים. פגישות אישיות יימשכו כשעה, אבל מפגשים קבוצתיים הם לעתים קרובות קצת יותר ארוכים.

המטפלים

פסיכולוגים הם אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש אשר הוכשרו להקשיב לבעיות האדם, לנסות לברר מה הגורם להם ולעזור למצוא להם פתרון. באמצעות הקשבה ודיון בנושאים החשובים לך, פסיכולוג יכול להציע אסטרטגיות לפתרון בעיות ואם יש צורך, לעזור לך לשנות את הגישה וההתנהגות שלך. פסיכולוגים גם מלמדים מיומנויות ספציפיות שעשויות לעזור לך לסבול רגשות כואבים, לנהל מערכות יחסים באופן יעילה יותר או לשפר את ההתנהגות. הם עשויים גם לעודד אותך לפתח פתרונות משלך. בטיפול קבוצתי, החברים תומכים זה בזה בעצה ובעידוד. כל מטפל יתייחס למפגשים כאל דבר סודי. זה אומר שאתה יכול לסמוך עליו לגבי מידע אישי שעשוי להיות אישי או מביך.

בעיות הניתנות לטיפול

אנשים עם בעיות רגשיות עשויים להפיק תועלת מטיפול נפשי, כולל אנשים השרויים במתח, שכול, גירושין או בעיות ביחסים.
פסיכותרפיה יכולה לשמש לטיפול במגוון רחב של בעיות נפשיות, ובכלל זה:
דיכאון
הפרעת חרדה
הפרעת אישיות גבולית (BPD)
הפרעת אובססיבית כפייתית (OCD)
הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD)
מחלות לטווח ארוך
הפרעות אכילה, כגון אנורקסיה, בולימיה ואכילה מוגזמת
שימוש בסמים

סוגים של טיפול פסיכולוגי

סוגים שונים של טיפולים פסיכולוגיים כוללים:
פסיכותרפיה פסיכואנליטית - מטפל פסיכואנליטי יעודד אותך להגיד כל מה שיש את דעתך. זה יעזור לך להיות מודע למשמעויות או דפוסים חבויים של מה שאתה עושה או אומר, שעשויים לתרום לבעיות שלך.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) - צורה של טיפול פסיכולוגי שבוחנת כיצד אמונות ומחשבות קשורות להתנהגות ורגשות. היא מלמדת מיומנויות המכשירות התנהגות וסגנון חשיבה שיעזרו לך להתמודד עם מצבים מלחיצים.

טיפול קוגניטיבי אנליטי (CAT) – שיטה המתמקדת בהבנה איך ההתנהגות שלך גורמת לבעיות, ואיך לשפר אותה באמצעות עזרה עצמית וניסויים.

פסיכותרפיה בינאישית (IPT) - מטפלת בדרך בה רגשותיך מופעלים על ידי אירועים הכרוכים במערכות יחסים עם אנשים אחרים, כגון שכול, מחלוקות או יחסים רומנטיים. זה עוזר לך להתמודד עם הרגשות המעורבים, כמו גם לעבוד על אסטרטגיות להתמודדות.

טיפולים הומניסטיים – בו המטפלים ממליצים לך לחשוב על עצמך בצורה חיובית יותר ושואפים לשפר את המודעות העצמית שלך.

טיפול משפחתי (מערכתי) - טיפול בבני המשפחה האחרים שלך, שמטרתו לעזור לכם לפתור את הבעיות יחד.

סוג הטיפול המתאים ביותר עבורך תלוי בבעיה שיש לך.

איך אני יכול לקבל טיפול פסיכולוגי?

אם אתה מעוניין בטיפול פסיכולוגי, המקום הטוב ביותר להתחיל הוא עם הרופא שלך. במקרים מסוימים, הרופא או קופת החולים שלך יוכלו להפנות אותך לטיפול חינם על חשבון שירותי הבריאות. עם זאת, רשימות המתנה לטיפול זה הן בדרך כלל ארוכות.

לחלופין, ייתכן שתבחר ללכת לטיפול פרטי. במקרים אלה, חשוב לוודא שהמטפל שלך רשום בארגון מקצועי מוכר, לוודא שהוא כשיר באופן מלא, אם הוא מתאים לטיפול בבעיה, ואם יש לו ניסיון בטיפול במצב הספציפי שלך.

רשת ת.ל.ם מעסיקה פסיכולוגים ומטפלים מקצועיים במגוון תחומי טיפול בכל רחבי הארץ. ניתן לפנות דרך האתר.

ליצירת קשר אנא מלאו את הפרטים