דלג לתוכן

טיפול בנפגעי פגיעות מיניות

חווית תקיפה מינית ואת/ה מתקשה להמשיך בחייך?
זיכרון מודחק מתקופת הילדות מגביל אותך בקשר עם בן זוג?
הילד/ה שוקע בדיכאון, יורד בהישגיו הלימודיים ואתה חושש שעבר/ה תקיפה מינית?

 
אל תמשיכו בקשר השתיקה וההדחקה. לנו, בת.ל.מ הרשת הארצית לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ והכוונה, מטפלים מוסמכים שהוכשרו לטפל בנפגעי פגיעות מיניות, במקצועיות וברגישות המתבקשת עקב הטראומה הקשה אותה חווים קורבנות התקיפה המינית.
 
המטפל חייב להתייחס למספר משתנים על מנת להגדיר תהליך טיפולי מותאם למאפיינים האישיים של הטראומה הספציפית.  מהו אופי התקיפה. האם מדובר באירוע חד פעמי או בתקיפה מתמשכת לאורך זמן? מתי ארעה הפגיעה המינית? האם מדובר באדם מוכר או בזר? האם התוקף היה אדם בודד או חבורת אנשים? מהם מקורות התמיכה של הנפגע?- משפחה, מורים, הורה של חבר, יועץ בבית ספר- כשמדובר בילד, או משפחה וחברים כשמדובר בבוגר. מה המוטיבציה לטיפול? האם ההגעה היא ביוזמת הנפגע עצמו או בדחיפה של בן משפחה/ בן זוג?
 
טיפול בטראומה בסמוך לפגיעה המינית עצמה, עשוי לאפשר טיפול ממוקד וקצר יותר ולמנוע פגיעה בהיבטים שונים של חיי היומיום.
 
מדי שנה מדווחים עשרות אלפי מקרים של נפגעי פגיעות מיניות, למעלה ממחציתם בני נוער וקטינים. טיפול בטראומה הקשה שעברו הכרחי על מנת למנוע החמרה והשלכה של הטראומה על  חייהם כבוגרים. ככלל, הטיפול בילדים  קצר וממוקד יותר מאשר במבוגרים שהדחיקו את הפגיעה המינית במשך זמן רב.. לעיתים, כשמדובר בילד רך, תחושת הפגיעה העיקרית היא יותר כשל חברתי מאשר פגיעה מינית שאת משמעויותיה הוא אינו מבין במדויק. למעורבות ולתמיכה ההורית חשיבות רבה בהצלחת התהליך הטיפולי.
 
אבל לא רק ילדים ובני נוער נופלים קורבן לפגיעה מינית על מגוון ביטוייה ומתקשים להתמודד עם הטראומה הקשה שחוו. גם אנשים בוגרים מתקשים להתמודד עם הפגיעה החמורה שהפכה אותם לקורבן ולא אחת נמנעים מלדווח על הפגיע ה המינית מתוך תקווה שההתעלמות מהאירוע תעלים אותו ולא כן היא. את הצלקות וההשלכות של האירוע הטראומטי לא ניתן לבטל ללא סיוע מקצועי.
 
ההגעה לטיפול של נפגע תקיפה מינית שהוא בוגר מחייבת את המטפל לברר גם את רמת המוטיבציה של המטופל להתחיל תהליך טיפולי שכן מדובר בתהליך נפשי כואב וממושך. יחד עם זאת, הניסיון המצטבר הוכיח כי טיפול שכזה מחוייב המציאות ומאפשר לנפגע הפגיעה המינית לצאת ממצבי חרדה ודיכאון, לשקם מערכת זוגית ומשפחתית ולתפקד בצורה טובה יותר במערכות החיים השונות.
 
תמיכה וטיפול מקצועי יכולים לשפר את ההתמודדות שלכם באופן משמעותי ולסייע לכם להמשיך בחיים. פנו אלינו עוד היום כדי להרגיש טוב יותר !

ליצירת קשר אנא מלאו את הפרטים