דלג לתוכן

אבחונים בת.ל.מ

אבחון הוא הערכה שיטתית של אופן החשיבה של הילד והאסטרטגיות בהן הוא משתמש לצורך פתרון בעיות וביצוע מטלות.
 
מתי מפנים ילדים לטיפול? על פי רוב מפנים ילדים לטיפול כאשר קיים פעם בין התפקוד ואופן ההתנהגות של הילד לבין המצופה ממנו. בניגוד למקובל לחשוב, הסיבה לפנייה לאבחון איננה רק קושי בלימודים ובדיקת האפשרות ללקויות למידה שונות. פעמים רבות הפער הינו בין היכולות הקוגניטיביות של הילד ליכולותיו הרגשיות.
 
במאמרים שלפניכם תוכלו לקרוא מהם בעצם אבחונים , למה מיועד כל אחד מהאבחונים, כיצד הם מתבצעים ועל האבחונים השונים המתקיימים בת.ל.מ
 
חשוב לזכור, האבחון הוא כלי מסייע להגדרת הקשיים של הילד ומטרתו היא לעזור לילד להתמודד עם קשייו.

אבחון דידקטי

אבחון דידקטי בוחן יכולות קוגניטיביות ומיומנויות מרכזיות בהם משתמשים תלמידי בית ספר. מדובר באבחון חשוב ביותר, המאתר קשיים ביכולות שעל פיהם נבנית תוכנית אישית הסוללת לתלמיד ומשפחתו דרך טובה וקלה יותר להצלחה בלימודים.

אבחון פסיכודידקטי
ארסטר אורית

לקות למידה היא הפרעה נוירולוגית הבאה לידי ביטוי בקשיים לימודיים. ילד המתמודד עם לקות למידה יגלה קושי בתחום הקריאה או החשבון, בכתיבה או בעיבוד מידע חזותי. בדרך כלל הלקות מתגלה כשהילד מגלה קושי במטלות אקדמיות למרות שהאינטליגנציה שלו תקינה, כלומר ממוצעת ומעלה, ואין לו שום לקות חושית, כמו ראייה או שמיעה, שיכולה להסביר את הקושי.

אבחון הפרעות קשב וריכוז
פלד אליעזר

בקבוצות לקויות זו שתי אבחנות עיקריות - הפרעות קשב וריכוז "טהורה" ADD והפרעת קשב עם מרכיב של היפראקטיביות ADHD. התהליך האבחוני מתחיל במילוי שאלונים (קונורס) על ידי ההורים והדמות החינוכית המרכזית (מורה או גננת) ובפגישה ראשונית עם פסיכולוג חינוכי קליני או עובד סוציאלי קליני.


מהו אבחון?

אבחון הוא הערכה שיטתית של אופן החשיבה של הילד והאסטרטגיות שבהן הוא משתמש כדי לפתור בעיות ולבצע מטלות.

ליצירת קשר אנא מלאו את הפרטים