דלג לתוכן

טיפול פסיכולוגי איכותי לכל דורש

הטיפול הפסיכולוגי הופך נפוץ יותר ויותר ככל שהשנים חולפות ולכן הוא גם נגיש יותר. אנחנו פה כדי לדבר על זה!

גוף ונפש

סביר להניח, שלא הייתם מהססים ולו לרגע לטפל במכאובי הגוף שלכם, אבל האם ידעתם, שכאבים רבים נובעים מכאב נפשי? פעמים רבות הרפואה נתקלת בכאבים בלתי מוסברים, או במערכת חיסונית חלשה ולא מצליחה להבין מהו המקור שלהם. המקור הוא הנפש! אם כך, ממש כשם שהייתם מטפלים בגוף, כך צריך לטפל גם בנפש.

טיפולים פסיכולוגיים במנהרת הזמן

אם בעבר, אלו שהלכו לקבל טיפול פסיכולוגי נחשבו למשוגעים, כיום אדם המקבל טיפול מסוג זה נחשב דווקא לאדם בריא בנפשו. החברה כיום מקבלת את הטיפול הפסיכולוגי כצורך של כל אדם באשר הוא ואינה פוסלת כהוא זה אנשים, המטפלים בנפשם.

מיטת הפסיכולוג

רובנו מציירים לעצמנו תמונה של איך טיפול פסיכולוגי אמור להיראות על סמך סרטים או תכניות טלוויזיה שראינו בעברנו, אך הטיפול הפסיכולוגי איננו בעל תכונות מסוימות, אלא משתנה בהתאם לאופי המטפל וגישתו ובהתאם למטופל ולצרכים שלו. היות שכך, כל אחד יכול למצוא את המקום הנוח בשבילו בטיפול אצל הפסיכולוג.

גם ובעיקר לילדים

ילדים הם אנשים קטנים. כולנו היינו כאלה פעם, פשוט הספקנו כבר לשכוח, עד כמה נפש של ילד היא חזקה מצד אחד ושברירית מן הצד השני. ילדים רבים חווים את העולם באפן קשה ומתקשים לבטא זאת כמו המבוגרים ולכן נאלצים להשתמש בכלים שיש להם: הפרעות אכילה, בעיות עם שליטה בסוגרים, התפרצויות כעס ובכי ועוד.

סימנים אלו ואחרים יכולים להעיד על תסכול גדול, שבדרך כלל נובע מדברים קטנים. פסיכולוג ילדים מקצועי יוכל לעזור לתרגם לילד את העולם ואת הילד להורים שלו וכך לעזור לילד ולכל הסובבים אותו, כאשר לעתים מדובר בעצות פשוטות ליישום, שרוב ההורים, שאינם אנשי מקצוע, לא היו חושבים עליהן.

חשוב לציין, שילדים יכולים לקבל טיפול פסיכולוגי דרך מוסדות החינוך, אליהן הם הולכים כמו גם דרך קופות החולים וכמובן, באופן פרטי – לבחירת ההורים.

מטופלים ביחד

התא המשפחתי הוא אמור להיות המקום הבטוח של כל אחד ואחת מאתנו. כאשר ישנן בעיות בזוגיות או בהתמודדות עם הילדים, התא המשפחתי נסדק ומותיר משקעים אצל כל אלו, הלוקחים בו חלק. היות שכך, טיפול זוגי ומשפחתי הוא אחד מסוגי הטיפולים הנפוצים ביותר. חשוב לדעת, שגם כאשר פונים לקבלת טיפול פסיכולוגי לייעוץ זוגי או משפחתי ללא בן או בת הזוג, הטיפול יכול בהחלט להיות יעיל ולהוביל לתוצאות הרצויות.

תקופות רגישות

ישנן תקופות בחיי אנשים, שהינן רגישות יותר מאחרות: מחלה או מוות של אנשים קרובים, גירושים, הולדת ילד, פיטורים ובעיות פיננסיות ועוד. כמעט כל אחד מאתנו מוצא את עצמו לפחות באחת מהסיטואציות האלו במהלך חייו. תקופות אלו נחשבות לתקופות קשות ורגישות מפני שהן מוציאות מאתנו אמוציות, שלא היו יוצאות בזמנים שקטים ונינוחים יותר ואנשים רבים נזקקים בתקופות אלו, הרבה יותר מאשר באחרות, לעזרה מקצועית בהתמודדות עם הקשיים.

גיל הביניים

גיל הזהב אמור להיות גיל, שבו אנחנו מתחילים ליהנות מהחיים אך האמת היא, שזה בדרך כלל לא כך. הילדים מתחילים לעזוב את הבית ובני הזוג נאלצים להכיר האחד את השני מחדש לאחר שהיו כל כך טרודים סביב הילדים, העבודה וחיי היום יום. פתאום השגרה משתנה ופעמים רבות נוצר ריק, שאנשים רבים מתקשים להכיל. גם תקופה זו של החיים מביאה אנשים רבים לקבלת טיפול פסיכולוגי.

ליצירת קשר אנא מלאו את הפרטים